Uudenmaan Vihreiden kesäpäivää vietettiin ihanan lämpimänä elokuun lauantaina Tehtaanhotellilla.

Aamun avasi ulkoministeri Pekka Haavisto. Päivä sujui leppoisasti mm. ryhmätöitä tehden Tehtaanhotellin puistossa. Leena Hasselman kertoi lounaan yhteydessä Tehtaanhotellin historiasta ja nykypäivän toiminnasta.

Päivän päätteeksi kävimme porukalla tutustumassa uuteen koskireittiin, joka herätti ansaittua ihastusta. Mukana koskikierroksella oli myös Vihreiden kansanedustajat Tiina Elo ja Inka Hopsu. Karkkilan Ladun puheenjohtaja Teemu Linnakoski, Virtavesien hoitoyhdistyksen Markus Penttinen ja Karkkilan kaupunginjohtaja Tuija Telen kertoivat koskihankkeista, eli sekä uudesta reitistä että yleensä koskien suojelusta ja ennallistamisesta.

Palaute päivästä oli mahtava, sekä koskireitti, että Tehtaanhotellin miljöö herättivät suurta kiinnostusta vierailijoissa ja innokkaimmat kertoivat palaavansa jo seuraavana päivänä takaisin perheen kanssa piknikille💚 Karkkilan luonto on todellinen vetovoimatekijä, jota kannattaa vaalia.